Travel; Griekse eiland Santorini

zondag 3 augustus 2014

Ons geplande vakantie in Ios in 2011 zou officieel 3 weken duren, maar na 2 weken waren we kapot. Letterlijk en figuurlijk. We zouden 1 dag overnachten in Santorini omdat vanaf daar het vliegtuig vertrok en dat beter uit kwam. Maar we besloten een week eerder weg te gaan uit Ios en in plaats van 1 dag, een hele week in Santorini door te brengen. Totaal anders maar daarom niet minder leuk. Ik moest moeite doen om jullie niet te bombarderen met foto's maar het is me aardig gelukt om het te beperken hihi. Lees mee over deze ervaring en het prachtige eiland!

De vakantie waarvoor we gingen was eigenlijk bedoeld als party trip maar zoveel party konden we echt niet aan. Een week eerder vertrekken was geen slecht idee en zo kwamen we terecht op Santorini, in het Princess Santorini Villa. Één van de vele eilanden van Griekenland en ik denk wel écht 1 van de mooiste. Wij kwamen daar de eerste week van september en dan is de toeristische drukte al wel weg op het plekje waar wij zaten, in Perissa. Opzich jammer want het was wel erg rustig. Al helemaal na de twee weken die we ervoor hadden. Ineens lagen we elke avond braaf in ons bedje in plaats van op de dansvloer. De avonden in de hoofdstad Fira waren wel heel erg gezellig!
In de buurt waren een paar gezellige kleine bars, een paar restaurants en een paar stranden. Even niet meer uitgaan maar gewoon rustig op het terras een wijntje of een cocktail drinken. Heerlijk. We zagen een flyer met daarop een excursie per boot waar je naar een vulkaan gaat en daar rond kunt lopen, naar hot springs om het water in te gaan en daarna nog wat kleine eilandjes gaat bezoeken, waarbij we op 1 van die eilandjes omhoog werden gebracht met een ezel, wat ik echt nóóit meer wil doen! Die arme beesten werden geslagen en in de verste verte was geen water te bekennen. Eenmaal boven mochten ze weer rechtstreeks naar beneden. Ik voelde me echt heel schuldig en vond het echt niet leuk. Tot slot stopte we in de hoofdstad Fira om daar wat leuke winkels te bezoeken. We liepen lekker rond en ineens ging iedereen op de meest gekke plekken zitten, gewoon zitten en niks doen. Alsof we in een soort flashmob zaten. Op de boot hadden we 2 mannen leren kennen, die elkaar ook op die boot hadden leren kennen en we besloten de dag met hun op te trekken. Wij hadden geen idee dat iedereen zich verzamelde om de zonsondergang te gaan bekijken maar zij gelukkig wel en het was adembenemend mooi. Toen we daar zaten leerde we nog iemand kennen en dronken we met zijn alle een wijntje en genoten van de zon die onder ging. Het was heel leuk om te zien hoe iedereen zomaar op random plekken ging zitten.. We hadden gelukkig nog een goed plekje.
Daarna had je nog een paar uur de tijd om ergens te gaan eten (Je betaald per restaurant soms een toeslag om een mooi uitzicht te hebben, echt bizar!) De mannen namen allebei een visspies met de meest bizarre dingen eraan.. Gewoon hele tentakels van inktvissen! ieeuw! Ik ging veilig voor de kip en daarna een brownie. In de avond stond er een bus klaar die je terug bracht naar het hotel.
De dagen erna zijn we nog met 1 van die mannen, Jason (de ander moest terug naar huis) alle stranden afgeweest (Black beach met het zwarte zand onderandere) en zijn we naar Ancient thera geweest. Waren een soort ruïnes van een oude stad maar ik heb niet echt opgelet omdat het veelte heet was! Shame on me. Ook zijn we nog naar een wijn tasting museum geweest, was heel erg leuk om te zien en achteraf kregen we verschillende wijnsoorten te proeven. Zelf zouden we er nooit naar toe gaan maar Jason kwam het voorstel en wij stemde in. Ook gingen we nog een keer terug naar de hoofdstad en daar kwamen we terecht in een heel gezellig feest met van die traditionele Griekse dansen. Heel tof om te zien! Ineens toch allemaal leuke burgerlijke dingen gedaan en heel veel van het eiland gezien. Santorini is één van de mooiste bestemmingen die ik ooit heb gezien. En iets waar ik echt nog wel een keertje heen wil nu dat ik een betere camera heb hihi. Alleen NOOIT meer op die ezels want zelfs nu ik dit typ krijg ik weer een schuldgevoel.
Qua prijzen vind ik Santorini wel aan de dure kant maar alles wat we bespaart hadden in Ios konden we nu hier gebruiken. Wat jammer was is dat het eiland zo een beetje windstil is, waardoor de hitte ineens heel duidelijk was. Maar goed, daar kan het eiland niets aan doen. Er was ook een waterpark maar daar zijn we niet geweest en ik weet niet waarom. Ik ga niet zeggen dat Santorini het mooist is wat ik ooit heb gezien. Maar, het komt er wel dichtbij in de beurt.

Ben jij wel eens in Santorini geweest, of een ander Grieks eiland?

12 opmerkingen:

1. Wat gave foto's!
    Ik ben -helaas- nog nooit naar een Grieks eiland geweest. Maar dat wil ik ooit nog eens doen.
    Liefs,
    Eva ♥

BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend gaaf! Santorini staat nog hoog op mijn wishlist :)

3. Wat een leuke foto's! Ik ben nog nooit naar een Grieks eiland geweest, maar ik zou er wel een keer heen willen!

4. wauw dit ziet er echt zo gaaf en gezellig uit!

BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige foto's, lijkt me geweldig om daar naar op vakantie te gaan!

6. Waauw prachtig! Ik ben gek op Griekenland! Ben zelf dit jaar naar het eiland Samos geweest. X

7. prachtige foto's meid ziet er schitterend uit liefs, x

BeantwoordenVerwijderen
  8. Ah wat leuk om dit artikel te lezen en zomaar een te schattig ezeltje tegen te komen tussen de foto's, ik heb een (kleine) obsessie met ezels. Leuk artikel! (www.effierced.com)

9. Wauw, wat een mooie foto's! Ik verlang gelijk weer naar het heerlijke weer..

10. De zomer is dan ongeveer afgelopen, maar door jouw foto's krijg ik al weer zin in volgend jaar!! X Sophie